Jun 1, 2014

KEPENTINGAN OSTEMATRIX UNTUK IBU MENYUSU



Kalsium adalah satu elemen yang diperlukan oleh tubuh, samada menyusu atau tidak. Kalsium penting untuk pembinaan tulang, gigi, sel darah dan sebagainya, menjadikan ia adalah kandungan mineral terbesar dalam tubuh kita – kira2 1.5 % daripada berat badan kita, banyak kan?


Kita memerlukan kalsium setiap hari… Sebabnya kita kehilangan kalsium setiap hari… Terutama orang perempuan kerana mengalami haid, mengandung, menyusukan dan menopous. Secara purata seorang dewasa kehilangan 400-600 mg kalsium setiap hari… Oleh itu setiap hari, secara purata kita perlukan 1000 mg kalsium.

Kalsium amat penting kepada ibu yang menyusu dalam meyalurkan kalsium yang bermutu pada anak yang menyusu dan juga mengelakkan kekurangan kalsium dalam tubuh kerana 99% tubuh kita terdiri daripada kalsium. Rambut, kuku, tulang, gigi, dan hanya 1% sahaja kalsium dalam darah.




Salah satu tips bagi membanyakkan susu juga adalah mengambil makanan yang kaya dengan kalsium dan juga supplement kalsium sebagai pelengkap keperluan kalsium bagi ibu menyusu iaitu 1,200gm setiap hari.









Haa.. tengok tu 1 biji Ostematrix bersamaan 1 gelas susu dan 80 biji badam. Bagi yang tak suka dan tak boleh minum susu, boleh la ambil tablet ostematrix sahaja sebagai ganti. Senangkan. Tak payah susah - susah nak telan 80 biji badam tu sebagai ganti. Ostematrix Shaklee menyediakan 1000mg kalsium bersamaan 250mg kalsium dalam setiap kapsul.

Ada ketikanya penghasilan susu berkurangan ketika kita didatangi haid, demam dan sebagainya. Tapi janganlah kalau susu kurang, ibu pun kurang mengepam.. Tambahkan sesi mengepam, jika boleh buat power pumping.

Kebaikkannya OSTEMATRIX SHAKLEE untuk ibu menyusu:

- Bayi anda mudah lawas


- Anda juga mudah lawas


- Gigi semakin kuat dan tidak berdarah


- Tiada masalah sakit tulang belakang


- Memperbaiki masalah gastrik
 

  (ibu yang baru melahirkan selalu kesuntukan masa untuk makan)

- Membantu mengawal berat badan (mengurangkan rasa lapar akibat 
   kekurangan glikogen)

- Menyediakan kalsium yang bermutu tinggi kepada anak

- Tiada lagi masalah kaki kejang

- Bantu perbanyakkan susu ibu

- Seimbangkan paras kalsium semasa haid

- Mencegah osteoporosis



- Mengurangkan PMS

- Alternatif bagi ibu yang tak suka/tak boleh ambil susu laktosa


- Mengawal tekanan darah


- Menguatkan daya ingatan

- Meningkatkan kesihatan tubuh

Saya pun mengambil Ostematrix setiap hari.Bukan sahaja ketika mengandung, menyusukan malah berterusan sehingga sekarang. Baca PENGALAMAN HEBAT SAYA mengambil Ostematrix ni. 


Oh ye, Selain itu, pengambilan kalsium yang secukupnya juga adalah penting untuk ibu hamil, pembetukan tulang bayi dan  boleh mengelakkan masalah kekejangan sewaktu proses bersalin.


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
Siti Balqis Binti Mohd Nordin
♥ call/sms/wassap: 017-379.5564
♥ Emel : balqisnordin84@gmail.com atau pondokvitamin@gmail.com

♥ Fb: https://www.facebook.com/pages/Pondokvitamin sila klik LIKE utk info terkini

No comments:

Post a Comment